پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر مشهد: فضای بصری محله بلال زیباسازی شود

  • کد خبر: ۱۷۴۷۳۵
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر مشهد: فضای بصری محله بلال زیباسازی شود
رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر مشهد بر ضرورت زیباسازی فضای بصری محله بلال مشهد تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از مناطق قدیمی و باهویت شهر مشهد، محله بلال، واقع در منطقه ۳ است؛ اما این محله نیز مانند بسیاری دیگر از محلات این منطقه مشکلات متعددی دارد. از همین رو رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر مشهد با حضور در این محله علاوه بر بررسی مشکلات آن بر ضرورت زیباسازی فضای بصری این محله تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی جهان شهر، مجید طهوریان عسکری در حاشیه بازدید از محله بلال، اظهار کرد: این محله، یکی از محلات قدیمی شهر مشهد محسوب می‌شود و تنها در قسمت کوچکی از آن منزل حدود پانزده شهید بزرگوار قرار دارد که این امر بار مسئولیتی را بسیار زیادتر کرده است.

وی ادامه داد: در بازدید از محله بلال که با حضور اعضای شورای اجتماعی محلات و همکاران ستادی شهرداری منطقه ۳ صورت گرفت، چندین مسئله محله بررسی شد که یکی از مشکلات، وضعیت نامناسب بصری محله است. بخش‌هایی همچون جوی و جداول، فرسوده هستند و آسفالت‌ها نیازمند مرمت است. در راستای حل این مشکل، باید فضای بصری محله را با اولویت دادن به این اقدامات زیرساختی، سرو سامان داد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: امیدواریم با رویکردی که مدنظر است، در حوزه سیما و منظر محلی بهبود حاصل شود و با اعتباراتی که به این حوزه اختصاص داده خواهد شد، به بافت داخلی محله کمک شود تا تغییراتی اتفاق بیفتد و نونوار شود. طهوریان عسکری در ادامه به بازدید از بزرگ راه شهید میرزایی اشاره کرد و افزود: مردم از وجود درختان داخل مسیر کندرو ناراضی بودند که امیدوارم با طرح‌های سازمان ترافیک بتوانیم در ترافیک این مسیر روان سازی ایجاد کنیم و شهروندان و کسبه، دسترسی راحت تری داشته باشند.

آسفالت محله بلال، بهسازی می‌شود

مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد نیز از ترمیم و بهسازی آسفالت‌های محله بلال در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان، آسفالت معابر و خیابان‌ها ست که تلاش می‌کنیم به منظور تسهیل در تردد و عبور و مرور شهروندان و وسایل نقلیه، ترمیم و بهسازی آسفالت‌ها در معابر اصلی و فرعی تا حد امکان صورت بگیرد.

بهنام خیاط با بیان اینکه آسفالت ریزی یکی از درخواست‌های مهم مردم برای روان سازی تردد است، ادامه داد: به دلیل اینکه در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به محلات کم برخوردارتر شهر مشهد شده است، بیشتر قیر دولتی که به حوزه ترمیم بافت‌های فرسوده تعلق می‌گیرد، معمولا در همین محلات هدف استفاده می‌شود.

وی درباره وضعیت آسفالت محله بلال بیان کرد: سال گذشته، عملیات گسترده آسفالت و سامان دهی معابر با رعایت اصول فنی و زیرسازی‌های لازم باکیفیت مطلوب برای روان سازی تردد شهروندان این محله و ارتقای کیفی معابر صورت گرفت که این امر نشان دهنده توجه ویژه به محلات حاشیه نشین است.

خیاط ادامه داد: اکنون مشکل عمده‌ای که این کوچه‌ها دارند، بحث دفع آب‌های سطحی و فاضلاب‌های خانگی است که متأسفانه هم آسفالت و هم جوی، جدول و کانال را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به سرعت تخریب می‌کند.

مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه خطوط اصلی اگو در این محله احداث شده است، تصمیم داریم که بازسازی و نوسازی در جوی، جدول و کانال این معابر را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال اتفاقات خوبی رقم می‌خورد، افزود: اکنون میزان اعتبارات محدود است؛ اما هر آنچه از سمت دولت به حوزه بازآفرینی کمک شود، قطعا هزینه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->